Finnish MJ Fans

Re: Finnish MJ fans..

Onko joku teistä nähnyt dokkarin Michael Jackson - popin kuningas? Se on ilmeisesti näytetty Suomessa jo aiemminkin, mutta mä en oo juurikaan noita dokkareita katsellut tv:stä ainakaan. Ajattelin vaan, kun huomenna ois ehkä aikaa sille, olettaen että siinä ois jotain näkemisen arvoista..? :scratch:
Yle kertoo siitä vain tämän verran "Hieman ennen Jacksonin kuolemaa tehty brittidokumentti. Sukulaiset ja mm. Gladys Knight, Smokey Robinson, Liza Minelli, ja tanssinopettaja Jeffrey Daniels kertovat. O: Steve Cole."
Jos siinä ei näytetä Michaelia itseään paljoa, voisin mieluummin käyttää senkin ajan vaikka TII:n parissa :yes:

EEIIIH...!! Milloin tällainen dokkari on tullut?? Ja miksi minä missasin sen?? :( Voi kurjuus...tuliko se Yleltä? Voisi ehkä olla katsottavissa siis vielä Yle Areenalta hyvällä tuurilla...
Heti kun selkänsä kääntää tuolle telkkarille niin sieltä tuleekin yllättäen jotakin laatutavaraa. Hmph.
Grammyt ei onneksi mee ohi tässä taloudessa, digiboksi asetettiin ajastamaan jo viime viikolla :D

Meillä meni just telkkari sopivasti rikki ni en voi tallentaa Grammyja :( Ja minkätakia lehdessä luki että "nouseepa Jackson uuden tekniikan ansiosta lavalle esiintymäänkin" :scratch:??

Varmaan tosi täydellisiksi? :lol:

En "uskalla" edes kokeilla.

Hanna, meinaatko mennä Salppurin kisoihin? :)
En tänäkään vuonna ajatellut mennä, mun kaverit kun on vähän huonoja urheilun katsojia. Telkkarista näkee loppujen lopuks kuitenkin paremmin :D Kaupungille menen kyllä pyörimään ku kerranki on vähän kansainvälisempi fiilis.

Seuraatteko X-Factoria? Linda oli ihan kivasti haastavan tehtävän valinnu ryhmille laulettavaks Michaelin biisejä.. Siellä on se yks lahtelainen ryhmä, ne on aikaaa hyviä! :)

En ole X-factoria hirveästi katellut, kun esitysajat menevät multa aina jotenkin ohi... Näytettiinkö tuo siis viime jaksossa? Pitääpä tarkistaa koska siitä tulee uusinta ja muistaa kattoa!

Meidän seudun maakuntalehdessä oli myös maininta Grammyjen kohdalla että "Michael nousee lavalle uuden tekniikan ansiosta", mitä kyllä ihmettelin kans kovasti... Sain lähetyksen tallennettua, mutta en ole vielä ehtinyt kattomaan kun telkkari on miehitettynä koko ajan :)

Tämän iltainen X-Factor on katsottavissa myös MTV3:sen Katsomo-palvelusta :)

Hanna, ketä niistä on Lahtelaisia? Mahtoko olla joku tyttöryhmistä, koska yksi näytti kyllä niin turkasen tutulta, mutta en tiennyt ollenkaan, että siellä olisi Lahtelaisia...

Reeta, se on se neljän pojan ryhmä, nimi oli joku Enchant. Yks niistä kulkee mun kanssa samalla bussilla :D Äitikin on ihan innoissaan kun se on opettanut yhtä niistä, ja jos kiinnostaa niin ens viikolla on kuulemma ristinkirkossa hyväntekeväisyyskonsertti jossa ne esiintyy :D Ne on nyt ihan Lahden isoimmat julkkikset..

Siellähän oli myös se yks poika joka laulo Heal the worldin vai mikä se oli? En oikeen saanut selvää siitä ja se vielä pääs jatkoon.

Heal the Worldia se poika yritti laulaa, kyllä. Olin ihmeissäni kun pääsi jatkoon.. Mutta eihän laulua näytetty kun lyhyt pätkä. Ehkä siihen oli valittu huono kohta, ja se mikä jätettiin näyttämättä oli huippuhyvää :D

Kävin kattoos eilistä jaksoa uudelleen Katsomossa ja juup, nyt tiedän ketä niistä tarkotit :)

Lahen isoimmat julkkikset? Nooooh ehkä niillä on vielä matkaa, että pääsee edes samalle tasolle Cheekin kanssa... :lol:

Toi, joka lauloi Heal The Worldia, on tuttu kamu. ;)

Voin kyllä sanoa, että kaveripiiristä (mitä meillä yhteisissä on) on kyllä taitavampiakin laulajia, mutta jos tota nyt suositaan, niin menköön nyt sitten tämän kerran. :D

Siellä oli joku poikaryhmä, joka kuulosti ihan hyvältä.

Ostin muuten viikonloppuna Lohjalta Man In The Mirror Michael Jackson Storyn. Olihan se ihan hyvä, vaikka päänäyttelijä ei ollut kovinkaan look-a-like, mutta suhteellisen hyvä suoritus. Paha kyllä nyt arvostella niin tarkasti, kun näytellyt kuitenkin viikonlopun aikana ne 20 tuntia, niin saattaa vähän heittää. :D

^
Ihana :D Pitäisiköhän käydä ostamassa! Hmm, olisikohan meillä tarvetta uudelle kiintolevylle...

Löysin The Wiz leffan cittarista. Joku oli laittanut sen samaan hyllyyn TII:n kanssa. Se oli vaan jotain 6€. Suomi tekstit ja kaikki. Mut onko se muuten mitenkään uudelleen julkaistu vai onko se niiitä mitä sattumalta löytää ale-laarista? En voinut sitä silloin ostaa mut luulis nyt että siitäkin tehtäis joku isompi painos.

BTW millainen kaupunki Lahti on noin niinkun opiskelijan näkökulmasta?

Opiskelijan näkökulmasta en osaa sanoa, mutta kyllähän Lahtea hyväksi (ja isoksi?) opiskelijakaupungiksi sanotaan vaikkei se ns. opiskelijakaupunkisuus täällä niin näykään samalla tavalla kuten esim. Treella... paitsi viikolla kun baareissa on noita opiskelijapippaloita.

BTW millainen kaupunki Lahti on noin niinkun opiskelijan näkökulmasta?
Pitäiskö mun osata vastata tähän? :lol:

Kai tää on ihan ok paikka, se riippuu aika paljon siitä mitä kaupungilta haluaa. Lahtea ei esim. kahviloilla ole pilattu :D

Lohjan Citymarketissa ainakin oli samassa kohdassa myynnissä MITM-leffa, The Wiz ja TII. Ite ostin ton MITM:n, kun ei oikein täältä ole löytänyt mistään päin ja piti saada se. :D Oli siis ihan hyvä leffa, kuten jo aiemmin totesin.

Mä en edes tiedä missä Lahti on. :D

:bugeyed

Suomen maantieto kuntoon:

Location_of_Lahti_in_Finland.png

Oho. Ihan pieleen olisin arvannut.

Meillä on nyt ollut ihan hirveä yläasteen opettaja maantiedossa. Se ei oikeastaan ole opettanut tuntiakaan meille. :(

Mulla on viikon päästä maantiedon ylppärit :doh:

Itse en halua mitään mantsoja kirjoittaa ja ajattelin lukea ne pakolliset kurssitkin ekana vuonna, että pääsee niistä eroon. :D

:swoon:

Täällä, Lahessa siis on järjestetty esim. EU-huippukokous 2006. Salpausselän kisat on täällä joka talvi ja kahtena kesänä täällä on järjestetty F1-venekisat.

Lahesta on esimerkiksi räppäri Cheek, Tea "tytöt tykkää" Hiilloste, "Ajetaan me tandemilla" Freeman, Turo's Hevi Gee, Jaana Pelkonen, Salmiset Krisse ja Eppu, Ville Klinga. Urheilijoita esim. Emma Laine, Jari Litmanen, Janne Ahonen, Toni Nieminen, Jari Puikkonen.

:D

Vautsi tätä Lahti-tietouden määrää :)
Ihan hyvä vaan, koska en itsekään tiennyt juuri muuta kuin että z-junalla sinne pääsisi. Joo ja että siellä on ne kivat mäkihyppymäet. Kartallakin olisin sijoittanut sen hitusen alemmaksi ja idemmäksi :blush:
Mutta ei mantsa koskaan ollutkaan mun vahvuuksia :D

edit: Juuri muistin, että Lahdella on se hieno vaakuna! Mä oletan, että se on ruori..mulla tulee siitä tosin aina mieleen auton pölykapseli :D

Last edited:

Kannan korteni kekoon Lahden puolesta: siellä on yksi mielettömän hyvä ravintola, olikohan Toro's nimeltään... Siellä on hinta-laatusuhde pihveissä ja texmex-jutuissa kohdallaan. Joskus vuosia sitten kaveri asui jonkin aikaa Lahdessa, ja toisinaan koukataan nykyisinkin Lahden kautta kun ajellaan Etelä-Suomesta kotiin päin ihan tuo ravintolan takia... :blush:

Lahden ranta-alue (satama?) on kyllä kanssa tosi hieno, varmaan tuo ruori tuossa vaakunassa jotenkin liittyy siihen? Muistan kun tämä Lahdessa asunut kaverini aikoinaan (ei myöskään mikään välkky mantsassa, kuten en minäkään) mainosti, että heidän parvekkeelta on ihana merinäkymä kun asuvat ihan meren äärellä. Yhessäkin käytiin joskus sitä "merta" ihastelemassa kun olin siellä käymässä. Joskus tässä vuosia jälkeenpäin vaan aloin miettimään että hetkinen...onkos se Lahti nyt oikeestaan sittenkään meren rannalla...? :D

Last edited:

Täytyy myöntää, että kertaakaan en oo Toro'sissa käynyt syömässä.

Satama on ihan must-paikka kesäsin, jos ilma vaan on yhtään nätti! Siellä viihtyy tunnin jos toisenkin.

Mihins kaupunkiin sitten siirrytään? :D

Mä just mietin kanssa että mistä päin te muut olette? :)

100px-Salon.vaakuna02.png

Kyseessä on Salon (valitettavasti entinen) vaakuna. Vaakuna vaihtui viime vuonna, jolloin Saloon liittyi yhdeksän tuppukylää. Samoihin aikoihin Salon asukasluku kasvoin 25000:sta 55000:een.

Mitään sen suurempia suuria nimiä ennen mua ei ole ollut, mutta jos jotain pitää mainita, niin voisi mainita politiikasta Sauli Niinistö, joka syntyi Salossa. Täältä on eduskunnassa myös kaksi jäsentä, jotka tuntuvat vainoavan mua aina. Pelottavaa.

Tämänhän te jo tiesitte, koska te ootte mun suuria faneja. Eikös vaan? :D

^
Ahaa, kovin eteläistä edustusta tähän saakka siis... :)

Nyt mennään pohjoisempaan ja kammetaan itään päin: Joensuuhun. Meidän omia julkkiksia ovat musiikin puolelta ainakin Alangon Ismo ja Ilkka ja joku Nightwishin jäsenkin taitaa kaupungissa asua. Ohjaaja Markku Pölönen ja kirjailija Simo Hämäläinenkin taitavat melkein olla joensuulaisia, jossain tuolla lähikylillä asustelevat.
Näillä mennään... Koitetaan olla kovasti karjalaisia, mutta savolaisiksi meidät taidetaan valitettavasti luokitella ainakin murteen perusteella :scratch:

Ai niin ja meillähän on Ilosaarirock joka kesä! :D

Mä oon kerran käynyt Joensuussa ja juurikin Ilosaarirockissa silloin :)

Mulla on muuten isän ja äidin puolelta molemmilta toinen vanhempi Karjalasta, sitten isän isä on ihan täältä, mutta äidin isän puolelta on kaikki Savosta. :D

Isäni isää en tosin ole koskaan tavannut, sillä hän kuoli kaksi vuotta ennen mun syntymää.

Tiesittekö että Matt Damonin isoisä on suomalainen?! Muutti tosin nuorena Yhdysvaltoihin mutta kuitenkin.

Se X-Factorin Enchant laulo MJ sikermän täällä Lahdessa olleessa hyväntekeväisyyskonsertissa, en ollu ite kuuntelemassa mutta äiti (joka on varmaan niiden isoin fani :lol:) kertoi.

Ihana on ollu sää nyt viimeaikoina, kun pisamatkin alkaa jo tummua niin se on kesän merkki! :sun:

Back